RYCHLÝ KONTAKT

Ladislav Heller - předseda
ladislavheller@seznam.cz

Drahomír Matlas
matlas.d@seznam.cz

Petr Hanzlíček
petrhanz@gmail.com 

Pavel Kačmarský
info@moldavacek.cz

Milan Drtil
info@moldavacek.cz

Václav Hynek
vhynek@volny.cz

Martin Švejkar
martin.svejkar@seznam.cz

 

 

 

 

vláček

Stavba kolejiště Drahomíra Matlase

zpět na seznam

Stavba modulu k nádraží

 



Po delší odmlce pokračuji na stavbě kolejiště, které asi nebude nikdy dokončené
Popíši zde jak zasypávám koleje štěrkem - po obou stranách natřu pruh bílým lepidlem
Opatrně zasypu namýchaným štěrkem a prsty přitlačím
Štěrkem vysypu i střed koleje, zatím vše nasucho a upravím štětcem, aby štěrk nebyl na pražcích
Štěrk je urovnán na svém místě, drobné nedostatky se dají odstranit až po zaschnutí lepidla
Dále z větší dálky prostříkám štěrk rozprašovačem vodou, do které přidám 1 až 2 kapky saponátu, aby se voda prosákla až na již zaschlý podklad pod kolejí
Je docela dobře vidět jak je štěrk promočený, pokud by nebyl, tak by lepidlo neproteklo až na základ pod kolejí
Nakonec zakapu štěrk řídkým bílým lepidlem do kterého také kápnu saponát
Když štěrk usychal, tak jsem natřel temperovou barvou základ skal
Povrch modulu jsem natřel bílým lepidlem a posypal prosátou hlínou
Zatím nefunkční mech.návěstidlo - jeho výrobu popisuji v postupech a návodech
Pohled na propůstky a zeď odvodnění trati
Sl.vůz Daak s leptanými doplňky od fy. Hekttor (Jeník), který mám připraven k patinování a následně zafixování polomatným lakem (okna doplním nakonec)
S osazenými modely si prohlížím jak to asi bude vypadat
Zasypaná cesta pískem a prachem rovněž bílým lepidlem
Koryto potoka je také upraveno jako základ pískem a také mám již doplněno zábradlí
Označení nechráněného přejezdu kříži
Pod cestou povedou drátovody zde je vidět betonové vedení
Dolní propustek opatřený zábradlím z leptu, patky jsem vyrobil ze čvercového prutu od Litomyského
Patníky jsou rovněž ze stejného materiálu
Nenastříkané a zatím neosvětlené, ale již funkční mech.návěstidlo
Celkový pohled směrem k nádraží
Starý Zetůrek před přejezdem (hezká stavebnice - Auta TT) a přední část lokomotivy T 211 - stavbu popisuji v postupech a návodech
Již budu zatravňovat a celý modul osazovat stromky, které začínám vyrábět, zatím mám pouze kostry z drátu
Po delší době jsem se vrátil k dokončení přechodového modulu před nádražím na mém kolejišti
Rozhodl jsem se doplnit turistickou pěšinu s mostkem přes odvodění trati
Vydlabal jsem základní terén a vytvořil základ cesty z kartonu a upravil sádrovými obvazy terén
Předběžně jsem vyzkoušel usadit mostek (stavebnice fy.Miniatur)
Zde napojení cesty s pěšinou od přejezdu
Tvarování terénu
Od mostku k cestě u přejezdu
První vrstva nátěr hnědou barvou (používám tonovací barvy do malby)
Opět zkouška usazení mostku
Druhá strana natřená barvou
Do klubovny jsme zakoupili boží muka ve velikosti H0 a proto jsem se rozhodl si podle tohoto vzoru vyrobit podobnou stavbičku ve velikosti TT
Tady je, snad se mě povedla, je sestavena vybrošením destiček plastu různé tloušťky
Dosadím jí asi do tohoto místa
Detail malé kapličky
Obrázek svatého jsem vybral z internetu a zmenšil v tiskárně a po vysřižení vlepil na místo
Již na svém místě po zasypání terénu a částečně zatravnění kolem
Rovněž zabudovaný mostek se základem zatravnění. Nyní vyrábím  smrky, kterými osadím svah vlevo nad dolní tratí, ale to až příště. Výrobu stromků popíši v návodech.
Plochu pod cestou jsem se rozhodl přeorat
Orbu jsem provedl za pomoci koňské síly
Zde jedna koňská síla - makro se trochu rozostřilo, pluh za koněm je rozmazán
Zde pokus dostat do koryta trochu vody
Pákový dotahovač, který jsem vyrobil z mosazi asi nahradím za stavebnici od Fy. JM detail
Je to výpalek z papíru, ale celkem pevný a má i drobné detaily
Objednal jsem si také sloupky vedení drátovodů
Porovnání velikosti s pracovníkem dráhy
Vedení drátů na sloupkách by bylo lépe vyleptat z mosazného plechu

Vzkazy a informace

Také nás najdete na :

videa na YouTube

www.facebook.com

 

Pro členy klubu: schůzky malých modelářů jsou každý čtvrtek od 15.30 hod.

 

Burzy železničních modelářů: sál Menzy Karlovy univerzity,Praha 1, Opletalova,

 

Termíny plánované na rok 2024 :    16.3., 20.4., 18.5.  15.6.2024

 

 

Sponzoři

lobo anawe

Logo PULS

ddm osek

inelsev

 

 

toplist
2009 © Moldavacek.cz